این کلمه قانون جذب رو من نمی دونم واقعا اولین بار کی به این شکل ترجمه کرد و تو ایران رواجش داد فقط میدونم همین ترجمهء اشتباه باعث شد داستان قانون جذب هم مثل خیلی از داستان های خوب دنیا که وقتی به ایران میان به بدترین شکل ممکن ارائه میشن به بیراهه بره و بشه ابزاری برای فریب دادن مردم و سوء استفاده از مردم کتاب نخون و راحت طلب و مسئولیت ناپذیر ایران که یه عده که تو دامش می افتن و کلی براش هزینه میکنن و طبق روال همیشه جوگیر میشن و کارهای عجیب غریب میکنن یه عده هم که ذهن منطقی تری دارن بدون اینکه بفهمن ریشه این داستان چیه و چطور به اینجا کشیده شد کلا در مقابلش گارد میگیرن و از پایه و اساس ردش میکنن
چیزی که تو ایران به اسم قانون جذب رواج پیدا کرده پدیدهء به انحراف کشیده شده ایه از ترجمهء کلمهء "The love attraction" به معنی جاذبهء عشق که کاملا بر فیزیک کوانتوم و تحقیقات علمی منطبقه (چیزی که مولانا چند صد سال قبل ازش رونمایی کرد) . اما تو کشور ما همونطور که دین رو به جایی کشوندن که تو نگاه اکثر مردم امروز فقط شارلاتان بازی و برده داری و تجاوز به حق و حقوق و حتی توهین به شعور آدمیزاد جلوه کرده جاذبه عشق هم دقیقا به همون مسیر بردن و دارن به همون شکل ازش سوء استفاده میکنن
و دقیقا به همین علته که جهان سومی نامیده میشیم چون اولویت هامون با اولویت های جهان اولی ها کاملا در دو نقطهء مقابله
در محدودهء کشورهای پیشرفته از هر چیزی برای رفاه بیشتر مردم و احساس امنیت بیشتر و شادی و سعادت بیشتر استفاده میشه و در کشورهای جهان سوم برای فشار آوردن به مردم و تیغ زدن همدیگه و سوء استفاده های احساسی و مالی
ما حتی اگر اونقدر انسان باشیم که تصمیم بگیریم کار خدماتی هم انجام بدیم باز هم تهش دودوتا چهارتا میکنیم ببینیم سود مالیش برای خودمون چقدره
اینکه ما پول در بیاریم خیلی خوبه و در ازای پولی که در میاریم خدمتی به مردم ارائه کنیم هم عالیه ولی داستان از اونجا خراب میشه که منفعت خودمون ارزش بیشتری پیدا میکنه از منفعت دیگران
این همه نوشتم تا بگم قانون جذب اصلا اسمش قانون جذب نیست اصلا قانون نیست و ترجمهء درستش جاذبهء عشق هست و تعریف خیلی ساده اش اینه که تو به هرچیزی عشق بورزی ذهنت برای به دست آوردنش متمرکز میشه و در تو شور و هیجانی ایجاد میکنه که راههایی پیدا میکنی تا به چیزی که عاشقش هستی دست پیدا کنی
اینکه بشین به یه دوچرخه فکر کن دوچرخه میاد دم در خونه ات . چیزهایی که میخوای رو تجسم کن برات ظاهر میشن و اینها عوام فریبیه
بله چیزی که میخوای و دوست داری رو بشین تجسم کن و احساست رو بررسی کن ببین واقعا میخوای یا فقط برای پر کردن عقده های از کودکی تا الانت داری به داشتنش فکر میکنی. یا داری برای این بهش فکر میکنی که با به دست آوردنش تو دهن خیلی ها بزنی یا چشم خیلی ها رو کور کنی. اگر واقعا میخوای که باید در حدی بخوای که حتی از فکر کردن بهش هم دچار هیجان بشی و بعد این حس لیاقت رو در خودت ایجاد کنی که من لایق داشتنش هستم وقتی عزت نفست که همون احساس لیاقته در تو ایجاد شد و باور کردی که لایقش هستی میشینی به راههای به دست آوردنش فکر میکنی در راستاش تلاش با لذت و عشق میکنی و به دستش میاری وقتی هم عاشقانه به سمت چیزی حرکت کنی جاذبه عشق کمک میکنه امواج مشابه امواج خودت در کائنات و هستی به سمتت جذب میشه و راههای به دست آوردن خواسته ات هموار میشه
ممکنه ذهن منطقی در مقابل این قسمتش که امواج کائنات با امواج تو همسو میشه و خواسته هات رو به سمتت جذب میکنه مقاومت کنه اما این اثبات شده و قوانینش دقیقا شبیه قوانین جاذبهء زمین هست که به شکل مدارهای موازی میزان جاذبه زمین و سرعت و نیرو و این چیزا زیاد و کم میشه ارتعاشات وجود انسان ها هم اونها رو در مداری از جاذبهء عشق قرار میده که با ارتعاشات چیزهایی که میخوان مشابه هست و به سمت هم کشیده میشن.
هیچ چیز تخیلی و دور از ذهنی هم نیست . به قول یه طنزی میگفت نیوتن این همه رفت دستشویی متوجه نشد همه چی به سمت زمین جذب میشه حتما باید سیب میخورد تو سرش تا می فهمید. حالا حکایت ماست این همه فکر بد میکنیم اتفاقات بد می افته احساسات خوب که داریم اتفاقات خوب می افته نمی فهمیم حالا حتما باید یه بنزs500 تخیل کنیم به دست بیاریم تا بفهمیم که این نیرو وجود داره؟ یعنی واقعا نمی فهمیم عشق چقدر جذابه؟ نمی بینیم عشق چه کارها که نمیکنه ؟
و در کل این پدیده به این شکل تعریف میشه که احساسات خوب = اتفاقات خوب
عشق به هرچیز = به دست آوردن اون چیز
حالا چیزی که تو دنیا دارن در این رابطه آموزش میدن و کار میکنن و چقدر هم دارن دستاوردهای عظیمی به دست میارن اینه که دارن به مردم آموزش میدن چطور به احساساتشون توجه کنن و چطور احساساتشون رو درجهت مثبت هدایت کنن و چطور تو شرایط نامساعد بتونن به احساساتشون غلبه کنن و اون رو پالایش کنن و از احساسات بد به سمت احساسات خوب قدم بردارن و چطور دارن عشق ورزی و مهرورزی رو از کودکی به بچه ها آموزش میدن تا ظرف هاشون برای پذیرش هرچه بیشتر عشق، بزگ تر بشه ... تو تمام کارتون هایی که من به زبان اصلی دارم برای هومان تهیه میکنم و تو کشورهای پیشرفته دنیا ساخته و پخش میشه حرف اول رو عشق و نوع دوستی و کمک به همنوع میزنه و شیوه های ابراز عشق و محبت به همه رو چی یاد میدن.
و چیزی که تو ایران به اسم قانون جذب دارن آموزش میدن اینه که بشین به چیزایی که میخوای فکر کن اون خودش میاد به سمتت و مهم ترین نکته که مربوط به احساسات هست این وسط نادیده گرفته میشه احساساتی که در تو انگیزه ایجاد میکنه تا تو به سمت خواسته هات بری.
من واقعا متاسفم برای کشورم که از این همه پدیده های عالی و مثبت که می تونه باعث سعادتمندی انسان ها و خوشبختی و شادی و رفاهشون بشه استفادهء ابزاری میکنن برای فریب دادن مردم. اون از دین این هم از جاذبهء عشق
البته من خیلی بیجا میکنم که متاسفم وقتی نشستم تو خونه ام و هیچ حرکتی برای روشنگری در این زمینه نمیکنم . من نمیخوام مثل خیلی ها حرف بزنم ولی در عمل به خودم زحمت ندم بلند شم و یه راهی برای جلوگیری از این عوامفریبی پیدا کنم. پس باید یه راهی پیدا کنم ان شالله به زودی.
پی نوشت: the law of attraction همون قانون جذب ترجمهء درستشه هرچند به شکل اشتباهی تو ایران در حال ترویجه و the love attraction جاذبهء عشقه که انگار باید برای خودم با این تعریفی که ازش دادم ثبت اختراعش کنم و از رو یه متنی که اتفاقا روانشناسی هم بود دیده بودم از این اصطلاح استفاده کرده بود و من رو به اشتباه انداخت اما مطالبی که نوشتم رو هنوز بهش به شدت اعتقاد دارم فقط مجبورم قانون جذب رو به رسمیت بشناسم.

ما را در سایت راه خدا از قلب می گذرد. دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 71