سلام دوستان
دقیقا یادم نیست چه اتفاقی باعث شد من کتاب هنر ظریف بیخیالی رو انتخاب کنم برای گوش کردن
در حقیقت برای انجام دادن کارهای خونه نزدیک عید نیاز به یه کتاب صوتی خوب داشتم و عنوان این کتاب توجه من رو جلب کرد و گفتم یه خورده گوش میکنم اگر خوب نبود ادامه نمیدم
ولی از همون اول حسابی من رو جذب کرد هنوز تموم نشده ولی تا همینجا هم نکات خیلی خوب و واقعی رو به من گوشزد کرده مارک منسون تجربیات خیلی خوبی رو با ما به اشتراک گذاشته که من تا حالا از اون زاویه بهش نگاه نکرده بودم
بی خیالی رو بی تفاوتی معنی نمیکنه و اتفاقا برعکس میخواد بگه بی خیال مسائل بی اهمیت زندگیت باش و به اصول توجه کن میخواد بگه توجهت رو از صدتا چیز تو زندگی بردار و روی چندتا چیز مهم بذار و با همونها کیف کن
هر پاراگرافش کلی نکته و درس توش داره به خصوص برای ماهایی که در راه رشد هستیم و بهتر شدن فردامون از امروز برامون مهمه
میگه شما چه بخواهید چه نخواهید فردا داناتر از امروز خواهید بود هر کاری هم بکنی با بالاتر رفتن سن اشتباهات کمتری مرتکب میشی همونطور که بشر در طول تاریخ با گذر زمان داره اشتباهات کمتری مرتکب میشه
میگه لذت های زندگی در داشتن شرایط راحت و بدون مشکل نیست بلکه در حل کردن عاقلانه و درست مشکلات زندگیه ثروتمندترین آدمها مشکلات خودشون رو دارن فقیرترین آدمها هم مشکلات خودشون رو دارن زندگی وقتی لذت بخش میشه که بتونی از حل کردن و عبور کردن از مشکلات زندگیت لذت ببری چون اصلا زندگی بدون مشکل نداریم
و نکته دیگه ای که توجه من رو جلب کرد این بود که میگفت از فکر کردن به اینکه زندگیتون ، وقتتون ، استعدادتون، هنرتون، زیباییتون هدر رفته دست بردارین؛ از اینکه به این فکر کنین که چه استعدادی دارین و ازش استفاده نکردین چه کارها که می تونستین بکنین و نکردین
چون هر کسی تو این دنیا اگر بخواد یه چیزی تو خودش پیدا کنه که حروم شده میتونه این کار رو بکنه و این اتفاق برای همه آدم های روی زمین افتاده و می افته اما بهتره بیخیال این حرفها و فکرها باشین چون هر اتفاقی که افتاده در درون شما دلیل موجهی برای افتادن داشته فقط کافیه شما مسئولیت اون رو بپذیرید و علت اتفاق افتادنش رو درون خودتون پیدا کنید و اون رو رفع کنید و از رفع کردنش لذت ببرید
کتاب خیلی خوبیه برای منی که همه عمرم خودم رو به خاطر اهمال کاریها و حروم کردن استعدادهام سرزنش کردم
حتما کتابش یا پی دی افش رو میخرم تا بتونم همه نکات مفیدش رو از توش در بیارم و تو اون پیج اینستا به اشتراک بذارم
یه جمله جالبش که خیلی هم نقل قول شده اینه
تمایل به داشتن تجربه های مثبت بیشتر؛به خودی خود،یک تجربه منفی است و از طرف دیگر،پذیرش تجربه های منفی فرد به خودی خود یک تجربه مثبت است.
راه خدا از قلب می گذرد....ما را در سایت راه خدا از قلب می گذرد. دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 80